2010-03-18
 15:39:35

Föräldrarkurs (:

Igår var jag också på Föräldrarkursen med Christer. När jag kom hem efter skolan så skulle jag väcka honom men ja ville inte även om ja var tvungen. Stackaren fick ju inte sova länge :'( :P

Jaja, vi åkte dit och när vi satt och väntade kom en tant fram och ropade att vi kunde komma in allihopa.
Då säger Christer: Jag känner igen henne! vem är det?
Jag: Det är ju våran barnmorska?????
Oh my GOD tänkte jag. xD haha! att han inte kunde veta vem våran egna barnmorska var? :P

då vi kom in var det väldigt trångt när vi var en stor grupp var vi sammanlagt 17st tror jag (20 med tanterna som pratade) :) det var tjejjer med deras män och vissa kom dit ensamma.
Vi presenterade varandra och så pratade tanterna lite :) en av dem var ju vår barnmorska.

Det var intressant men de kunde komprimerat mötet en aning då det höll på i drygt 2h.
Man blev lite trött och fick ont i rumpan.
En sak var väldigt kul :P haha
En av tanterna berättade om andra som de hade haft i föräldrargrupp innan och vad de hade döpt deras barn till :P
och hon sa: "Ja men man kan ju i stort sätt döpa sitt barn till vad som helst! Ett par hade till och med döpt sitt barn till Gandalf om man då gillar Sagan om ringen triologin!"

hahahaha. Sorry jag kunde inte hjälpa det verkligen! Jag satt och småfnittrade åt det resten av mötet! haha stackars barn! Det är ju som om jag skulle döpa mitt barn till Darth Vader! Nej det funkar inte för mig. xD

Enligt mig så ska mitt barn heta något av dessa namnen:

Flicka:
Vera
Lilja
Felicia
Nova

Pojke:
Teodor
Eliott
Neo
Kelian

Jag kan ju inte säga att de flesta av alternativen än speciellt populärt hos Christer :P

Jaja, Efter det besöket så hämtade jag mammas blå racer för att jag ska vara på Vistavallen och träna mina tjejer i fotboll :) Dom var verkligen super duktiga igår. Jävlar sikket krut de la i :)

När jag kom hem så bråkade jag med mamma om skolan. Jag ligger efter endel i vissa grejjer och ville ha hjälp med att strukturera upp vilket jag ska prioritera först osv. Men det slutade med skrik och skit så ja dunstade.

När jag kom hem till min Älskling och mina 2 lurviga barn så åt vi lite och kollade på teve.
Det var den dagen!



Idag har det gått väldigt bra i skolan! Matten fick jag väll inte så mycket gjort för det var genomgång hela lektionen typ. Men jag pratade med Eva efter lite grann :)

Sedan hade vi Svenska B. Då fick vi ett arbete till så nu har jag ännu mer jag ska göra. -.-
Efter det gick ja till caféet för att träffa Antonia en sväng.

Efter lunch så hade jag Engelska och fick då göra ett prov jag låg efter med vilket var skönt att få det gjort. Det gick inte jätte bra. men det var lättare än va ja trodde. så det blir nog ett bra resultat :)

Snart ska ja baka kladdkaka till min älskling. :) Sen ska ja hitta på något me Antonia troligtvis.
och ikväll blir det mysmys med min kära Christer :D
Vi ska göra varma mackor och kolla på Sveriges värsta bilförare ;)

ha en trevlig dag! PUSS


Mamma

Hej Vill bara skriva att jag tänker på er alla tre.

Puss


Anonym

Du borde lägga till namnen .

tjej:

Signe

Tuva-Li

Novalie



kille:

gideon

Nils

Tuve


Sigurdelle

Geart site alot of good info that i couldnt find anywhere else thanx!



PUBLICERAT: 2011-05-24, 12:12:55 | URL: http://sigurdelle.bloghandler.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: