2010-06-15
 00:31:09

Nuså finaly så orkar jag skriva lite här...

DET GÖR SÅÅÅ ONT I MIN MAGE!!!

Allvarligt talat så är det inget vidsre kul att vara gravid längre :/ ontontont!!!
Magen spänner något enormt mycket. bebben för verkligen inte plats längre. helt galet va snabbt han/hon växer nu...

Såhära står det lite om bebben nu i vecka 33 (32+4):

När man mätt aktiviteten i hjärnan har det visat sig att det händer saker även när barnet sover. Kanske drömmer det redan. Nu kan barnet skapa röda blodkroppar och underhudsfettet lagras. Bebisen uppfattar ljus och mörker, natt och dag. Om barnet kan fokusera blicken redan i livmodern är forskare inte helt eniga om. Några hävdar att barnet lär sig fokusera först under första till andra levnadsmånaden.
Om barnet skulle födas nu kan det under ett par veckors tid behöva lite andningshjälp, extra värme och hjälp att få i sig tillräckligt med näring för att må bra.

Vikt 2 200 gram. Längd ca 45 cm.

Ditt magmått (symfus-fundus) är nu 29-34 centimeter. Det varierar något beroende på barnets storlek och fostervattenmängden. Huvudsaken är att magen växer. Tänk inte för mycket på vikten, tänk istället på vad du äter och att du äter nyttigt. Ladda med kolhydrater inför förlossningen. Mycket grönsaker är också bra och ett par frukter om dan. Många tänker på förlossningen nu. Förbered dig så det känns bra för dig. (Jo tack jag har redan gått upp för mycket i vikt :P)


A fy 17 va jobbigt det är nu. Men man kan ju alltid hoppas på att den vill komma lite tidigare. ^,^

I Lördags för 1 vecka sedan var jag Christer, Johan och Camilla på Ullared. Då märkte jag att jag börjat få en massa vätska i kroppen och har svullnat en massamassamassa!
Så Det känns mindre kul.
På studenten var mina ben en aning tjocka :P fyfan! Men jag ska ändå dela med mig lite av bilderna som togs till min ära :)




































































<3


sara

Drack du alkohol på studenten? Jag har hört att du röker också, hur tänker du då? :) eller är det bara lite ? kan du inte göra ett inlägg om det? Gärna mer bilder på dej o killen, ni är så söta! Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: