2010-07-01
 11:55:58

läs inte detta när du äter...!

Hej underbara dag..

Så hära ligger det till...   ...jag har haft väldiga magsmärtor som känns som mensverk x 3000 och inte heller kunnat sova de senaste 3 nätterna, men så igår så badade jag badkar och duschade :) mycket skönt och trevligt må jag säga!
När jaag sedan klev upp, torkade alla kropsdelar torra och smörjde in mig så började det rinna massamassamassa oranget vätskeliknande mellan bena på mig..
VAA I HELVETTE VAD DET? tänkte jag och tvättade av mig. Jag bestämde mig då för att ringa förlossningen då jag ändå skulle fråga om smärtorna..
De gav mig rådet att sätta på mig en binda och se om det kommer mer gegga mellan bena senare. och ta två alvedon innan jag skulle lägga mig i sängen för att sova. Om det då skulle komma mer gegga eller att alvedonen inte hjälpte skulle jag ringa igen.



Innan jag skulle sova såg jag i mina trosor att det hade kommit massa mera gegga och nu var den inte flytande utan fast massa typ. samanhängande på någe vis... orkade inte sätta mig och prata i telefon då när ja va trött och hade ingen lust till att åka in för kontroll då heller så sent så jag väntade med att ringa tills imorse. Denna natten har jag sovit betydligt bättre. kunde sova till kl 6 innan det onda började dra igång. Då gav jag upp och satte mig vid datorn lite. Gick senare på toa för att se om det kommit ngt mer...

Ja fast nu var det vitgult. Jag ringde till förlossningen när Christer åkt till jobbet.. De sa att jag skulle komma på en undersökning/kontroll...

Då åkte jag vid halv 8 tiden och fick vänta i väntrummet i 80 min!!!!
Jag var påväg att vända om och gå men om det skulle vara ngt fel vill jag inte utsätta min bebis för det, så ja satt kvar och väntade...

När jag väl kom in så skulle jag göra ett EKG, dvs. tycka på en knapp när bebisen sparkar/rör sig och så mätte den tiden mellan sammandragningarna.

Det tog ca 15 min och sen skulle jag lämna ett urinprov och vänta i ca 20 min innan hon kom tillbaka igen. Därefter trodde jag att jag skulle få åka hem, men nej...

Jag fick flytta till ett annat rum och vänta ytterligare 15-20 min på en läkare som skulle undersöka mitt underliv. När hon gjorde det konstaterade hon att det var slemproppen som hade gått och att livmodertappen är 2cm tjock. Hon sa då att den borde vara tjockare när jag är i v 35(34+6)

Hon sa också att det är svårt att veta när den lilla ska komma men att jag ska vara beredd på att den kan komma snart men jag kan också gå hela tiden ut.

Jag fick rådet att sitta stilla och stanna hemma. Alltså hon bad mig i stort sätt ha så tråkigt som jag bara kan... :/

Fyy.. men hon sa ju att om bebisen skulle komma nu så skulle de inte stoppa förlossningen utan de skulle välkomna mitt barn ut i friska luften :)

Så varför ta det lugnt? Den kan la komma nu tycker jag. :) efter 3.5 timmar på förlossningen var jag jätte trött och jätte hungrig :P

Pappa kom förbi med en säng som vi ska ha :) han hade också med sig Fiffi så jag inte blir för ensam här. Men hon är så mesig. hon ligger och gnyr när hunden utanför skälller. xD Lilla flickan :P


Lisa

Hej hej gumman tänker på dig:) TA hand om dej..

Känner du för det så är du välkommen ner när du vill..Fast det kanske är vågat nu... Smile

Nu väntar vi som bara den... Så kul. Du är bäst det vet du.. och ni har det så fint i lägenheten.. VA jätte kul att va där och se hur ni bodde.. MAx hittade min student mössa igår och gick runt med den och sa att det va julias mössa.. hihihi

Love you like a sister.. Puss puss



PUBLICERAT: 2010-07-01, 15:02:05 | URL: http://lisegrisen.blogg.se/
anki

hoppas allting går bra =)

mysigt med bebis sen :)

bra du åkte in och kollade iaf =)

de ränkar ju en bebis som är född i 37 fullgångna veckor som färdig så de kommer gå super bra :)



PUBLICERAT: 2010-07-01, 19:11:14 | URL: http://mammamumin.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: