2010-08-13
 21:43:04

MIG? KÖRA? BIL? I STOCKHOLM CITY?

Jaha, nu är jag ÄÄÄNTLIIIIGEN hemma :)

Åkte hemifrån imorse klockan 08.10 nått så när.. Skulle tanka på 7/11 och dså var det något fel på deras kortterminal så jag fick åka och ta ut pengar... jobbig start på dagen men va ska man göra :P

Då begav vi oss (Märta och jag) till stockholm och det regnade lite grann så när vi var förbi gränna precis så spöööööregnade det verkligen och det var pölvis vatten på vägen :S Så när det regnade så värst så såg man inte 100% direkt så vi fick vattenplaning :O och eftersom jag har kunskap om att köra bil (till skillnad från passageraren brevid i bilen) ;) så släppte jag gas och bromsade inte..
så vi klarade oss helskinnade! det var ju trotts allt fredagen den 13de! Vi hade la tur i oturen :P

Vi hade lånat Christers GPS så vi skulle hitta igenom sthlm :P Meeeen den var ju inte till någon större nytta den bara la av osv... Så den sket vi i.. som tur var hade jag skrivit upp vägbeskrivningen som jag hade kollat efter på eniro.se
Meeen ah, Den kunde man ju bara gå efter om man verkligen inte körde fel..

Dessutom så visade vägbeskrivningen den närmsta vägen till målet??? hade ju vart smidigare om den visade snabbaste vägen!!

Så det var ju bara att gilla läget när jag och Märta sitter i en skruttig liten Skoda mitt i stockholms city under LUNCHTID!!!!!! Jag säger bara ...OH...MY...GOSH...!!! Mig? köra? bil? i Stockholm city? OH NOH! det skulle bara kunna sluta allt utom bra. Någon gång kör man ju lite vilse?

Vi körde nog vilse det första vi gjorde när vi kom in i staden... men tur var ju att iv hade ca 1 timma och 40 min att hitta dit vi skulle :P

Vi kom fram 12.30 så vi hade 30 min till godo!
Alltså tog det oss ca 1 timma och 10 min att lotsa oss rätt i den lilla lilla staden...

Vi körde på alla ställen man kunde köra på kan jag ju säga... Cykelvägar, Bussfiler i rätt riktning, Bussfiler i motsatt kör riktning, gångvägar, mot rött ljus och mot enkelriktat... men vi kom fram tillslut :P

Vet allvarligt talat inte om vi skulle komma fram om Märta körde xP
Fast det får vi kanske se nästa vecka då vi kanske ska upp igen :D HOPPASHOPPAS!

Nej nu ska ja bege mig med mina älsklingar :D <3


BTW,, igår hade jag hela 26 besökare :D bra jobbat ;) I LIKE!! <3




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: