2010-04-16
 14:26:28

Flicka eller Pojke?

Blir det pojke eller flicka?

Nio månaders väntan. Gömmer det sig en flicka eller pojke där inne? Här är tio myter som hjälper dig gissa.



1. Titta ner

Enklaste sättet är att bara ta en titt söderöver: Är magen låg väntar du en pojke, är magen hög blir det en tjej.

Svar: Pojke! Jag själv anser att den är låg :P



2. Räkna hjärtslag
Nästa gång barnmorskan lyssnar på din bebis hjärtslag så lyssna lite extra nog på vad hon säger. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.

Svar: Flicka! Jag var hos barnmorskan idag och hjärtslaget låg på 148 :P



3. Godisgris?
Har du fått ett omättligt sug efter surt och salt? Då väntar du en pojke. Om du istället bara måste ha glass var och varannan dag så blir det en flicka.

Svar: Flicka! jag kommer aldrig ifrån Sockersuget!!!


4. Indiansk visdom
Enligt en legend om Maya-indianerna kunde de förutsäga könet på barnet genom moderns ålder. Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid. Är båda jämna eller udda blir det en flicka, är en jämn och en udda blir det en pojke.

Svar: Pojke! När min bebis blev befruktad (i slutet av november 2009) var jag 18 år gammal!


5. Fet och finnig
Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med finnar och fet hud? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten så stjäl bebisflickan sin mammas skönhet?

Svar: Vet inte? Jag har aldrig haft fet hy och finnar. kanske någon enstaka. Men jag är snarare torr.. men nu har jag dock fått lite finnar på bröst och rygg. men inte mycket....? Jag antar la att det blir en pojke då eller?


6. Ringlekar

Knyt en tråd i en ring, till exempel din vigselring. Låt ringen hänga framför magen. Om ringen snurrar i en cirkel blir det en pojke, om den pendlar fram och tillbaka gömmer sig en flicka i magen.

Svar: Vet inte? Första gången blev det en pojke, andra en flicka och tredje flicka sen pojke igen :P?


7. Bosatt över toastolen?
Led du av illamående hela första trimestern - eller kanske fortfarande? Då tyder det på att en liten tjej kommer att titta ut. Slapp du morgonillamående lär det bli en kille.

Svar: Flicka? Jag började inte må illa förräns i vecka 12 och det höll på till ca v17-18 och kräktes lite då och då.


8. Det hänger på benen
Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.

Svar: Flicka! Jag kan ju inte påstå att jag har tunna och smala ben... men de är helt oförändrade va ja kan se ifrån innan jag blev gravid.


9. Kolla sängläget
Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.

Svar: Flicka! Jag ligger alltid på höger sida så jag kan prata och titta på Christer, men när jag väl ska sova så vänder jag mig om och somnar på vänster :)


10. Kinesiska befruktningskalendern
Antik kunskap som sägs kunna förutsäga könet genom att jämföra ditt födelsedatum med datum för befruktningen.



Miwa

"Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid." Vet inte om du eller jag missuppfattade de där. Men jag förstod de som att du skulle ta din ålder när du blev gravid (19?) och 2009 och jämföra dem :P

Ang. de där med ringen så é det tvärtom. När den snurrar runt är de flicka, och när den pendlar fram & tillbaka är de en pojke :)



PUBLICERAT: 2010-04-16, 14:55:07 | URL: http://miiwaolsson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: