2010-08-28
 10:24:59

Sova en hel natt???

När vi kom hel igår vid 1 tiden då vi hade hämtat lillebror från ekhagen där han gick vilse.. förklarar mer om det sen.

Måste bara säga att jag var chockad när jag vaknade? Melwin åt igår inte mer än 120ml varje mål under dagen igår eftersom bvc tanten sa till oss att vi kunde minska maten under dagen dså han gick upp ett halvt kilo i veckan :P

De sa att han kunde äta mer på kvällens sista mål. Så vi gav honom först 180ml sen ville han ha mer som vanligt :P men för att få honom att sova så gav vi honom 90ml till, men jag vet inte om han åt upp allt det för christer fick mata honom då jag somnade med kläderna på och Melwin i famnen halvt gnällandes över mat x)

När han ätit och somnat så vaknade jag kl 09.00 av att Christer väckarklocka ringde. (han hade ju som vanligt glömt stänga av den på helgen då han inte ska upp te jobbet :P) Han hade då sovit ca 8timmar i sträck??? Det har han inte gjort på ca 4-5 veckor :P så jag är nu jätte utvilad och helt överlycklig av att det verkligen fungerade :D






Igår var han ju på det mest jobbigaste humöret jag vait med om.. men det hade jag faktiskt mig själv att skylla lite.. :p :/

Han var lite halvgnällig på morgonen, jag hade bytt blöjja och matat honom han fick till och med ligga lite nakenunder sitt baby gym... Men fortfarande gnällde han. och han ville inte ha napp.. han verkade inte ha ont i magen. han fick ligga på mage men det hatade han ännu mer då och skrek och jag la honom under speldosan i hans säng... han tittade lite och sen börjaade gnälla igen... så tillslut rök mitt tålamod och jag var arg, ledsen och frustrerad på en och samma gång...

Då kände han ju av mitt humör och blev likadan... -_- det fattade ju inte jag x) så efter 8 timmars skrikande och gnällande så fick jag nog och då ringde jag Carina och frågade om hon ville komma ner och lugna ner honom lite...
Självklart blev han tyst som en mus när han låg i hennes famn :P det sög lixom musten ur mig lite men då fick jag i allafall lite gjort :) städade och tvättade och diskade och vek tvätt och käkade :P

Så iallafall... Min lilllebror ringde mig igårkväll och bad mig och christer att köra hem honom men problemet var att han visste inte var han var? Det han visste var att han hade åkt 2an me nårra polare och hoppat av någonstans och gått till honom/henne... Så han gick och gick och vi åkte runt och kolllade lite men ingen anton i syne :P haha

Då tillslut så sa han att han kunde se scandic badet och knarps och elmia.. då var han uppe ovanför ekhagen och jiddrade runt..

Slutet gott allting gott :)

Idag ska jag vara hundvakt tills imorgon :) Fiffilina är här men hon gör inte mycket ljud ifrån sig :P hon ligger inne i sin hundbur och kom ut en liten sväng och drack lite vatten när jag ropade på henne :P

Idag blire marknad om det är någon då vill säga.. såg lite tomt ut igår på gatorna... sen ikväll blire kräftskiva.. synd bara att man inte gillar sånt xP

Melwin ligger nu under sitt baby gym och har gnällt var 30 sek i 15 min nu för att nappen trillar ut från munnen hela tiden :P det är ju bara att rulla bort me data stolen och peta in den igen ;P :)

vet inte om jag känner dig Lisapisa, men jag gillar dig :) haha :)

Ha en bra dag idag alla vänner för det ska jag ha :)



lisapisa

Tänk så här,du känner dig misslyckad och tror inte

att du klarar av Melvin:va då,knepigare tjejer än jag fixar det,alkolister och andra knäppgökar,jag

är klar i huvet jag kan ta mobilen och ringa och fråga och be om hjälp om jag undrar,nog 17 fixar jag detta.En del barn fodrar mer mat än va bvc har

i sina papper.Det är bara så.Klart han inte ska bli rund som en boll.Mat.torra blöjor och ligga hos mamma,det gör susen.Ta det lugnt bara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: