2010-03-11
 12:36:53

Torsdag + akuten!

Vaknade klockan 07.45 av telefonen som plingade till. Hade glömt bort att de va studiedag idag. men de var ju en posetiv nyhet. då kan man ju sova länge :P
men ja kunde inte somna om :( låg i sängen och kollade på teve tills ja kännde att de började rinna och bli blött?!?

Aaaha? vad är nu detta tänkte jag. När ja tittade på lakanet så märkte ja att det var ju inte lite blött :O?
shit är dettta farligt tänkte jag. har vattnet gått?!
ja ringer till vårdcentralen men de säger att de ska höra av sig vid 09.30 tiden. ^o)???
då tänkte jag. näe, ja ringer fan i mej till aktuen... Hon tanten ja pratar me skrämmer upp mig något så in i helvette :O
Ja menar om ja ska föda nu finns det ju ingen chans i världen att bebben skulle överleva :'( så ja får panik och störtlipar!
Så ja slår en pling till mor min och säger att hon måste skutsa mig till akuten. Eftersom Christer är i karlstad och jiddrar me jobbet och kommer inte hem förräns vid 12.00

Men i alla fall, då kom vi på att bilen är ju på service -_-

Så mamma ringer ambulans och skickar hit dem medans mamma får skuts av en arbetskamrat.
Jag springer runt i lägenheten för att hitta strumpor, skor, byxor, linne, tröja, vantar och mössa etc. hinner till och med ge kissemissarna mat innan de dyker upp.

i ambulansen envisas sjukvårdaren med att sticka in en sak i handen på mig :'O så det gjorde väldigt väldigt ont :'(
inne på ultraljud och gynmottagningen kommer jag och in i ett rum som en ST läkare känner mig på magen.
Inget fel än så länge konstaterar han och då blir ja genast en aning lugnare.
Sedan får ja hoppa upp i en gynstol och visa hela muttan för honom. inget jag varken vill uppleva igen eller rekomenderar..

sen så efter att han har pillat och grävt me sina metallföremål så säger han att han måste få ett andra utlåtande från en annan gubbe. så iväg susar han och hämtar gubbe nr 2 som ska trycka nyllet i fittan på moi! Förjävla nervös var jag och ville inte att de skulle vara något fel :( jag vill ju ha min lille bebis <3

Sedan efter lite pillande och kännande så tar de fram nästa verktyg. och får inte ens sätta på mig troserna innan de gör ultraljud. Mitt i alltihopa så börja de stört rinna blod från kanylen i handen som ambulandsjukvårdaren stuckit in. Det ville verkligen inte sluta blöda och blod på kläderna ffick ja och ja kunde inte ens ta på mig kläderna för de rann så mycket. Men tillslut fick ja på mig mina blodiga kläder och gick ut för att sköterskan skulle ta bort kanylen som bara var helt meninghslös och verkligen inte till någon nytta :P

Men efter allt så såg allt fint ut och han förklarade sedan att det var vätska utanför fosterhinnan som hade samlats i en svacka och kommit ut vid ett och samma tillfälle :P vilket händer ibland och inget onormalt sa han :P VILKEN LÄTTANDE KÄNSLA det var att höra det :) Bebisen mår fint sa han och jag och mamma gick då ner för att fika :)

Jonna hämtade upp oss och hon släppte av mamma på jobbet. sedan åkte vi till IKEA för att ja skulle köpa nytt lakan, påslakan, örngott och kuddar.

lite senare ska jag följa me Emelie (http://eeeemkarlsson.blogg.se/) till ta2 art för hon ska tatuera sig :D :)

C yah puss hejdå. <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: